wtorek, 17 stycznia 2012

Brioszka / Brioche Stitch

Część I | Część II | Część III

Technika dzianinowa "Brioche" nie jest w Polsce zbytnio rozpowszechniona. Wśród anglojęzycznych dzianie praktykujących, Brioche jest również znane jako: Brioche stitch, Prime Rib, Shawl Stitch, Oriental Rib, English Rib, Shaker Knitting, Patent Stitch oraz Fisherman's Rib.

Z trudem znalazłam polskie tłumaczenie do określenia tej techniki. Najczęściej tłumaczy się ten ścieg jako angielski ściągacz czasem jako wzór patentowy. Mnie natomiast podoba się bardzo funkcjonujące w języku polskim tłumaczenie francuskich bułeczek "brioche" - na swoje potrzeby, będę posługiwać się tym spolszczeniem: Brioszka.

Technika ta jest bardzo efektowna. Dzianiny wykonane przy użyciu kilku kolorów dają niesamowite efekty. Proste warkocze przyprawiają o zawrót głowy ;). Ja sama natrafiłam na nią jakiś czas temu i chociaż początkowo wydawała mi się ona techniką dla zaawansowanych to jednak jest ona bardzo prosta. Wkrótce post z opisem wykonania szalika, a na razie zwiastun:)

---
Part I | Part II | Part III

The Brioche technique is not widely practised in Poland. Among english-speking knitters Brioche Stitch is also known as Prime Rib, Shawl Stitch, Oriental Rib, English Rib, Shaker Knitting, Patent Stitch oraz Fisherman's Rib. During my research

I have bearly found polish word for that method. Polish-speking knitters most often use name: "English Rib" or "Patent Stitch". But I have also found the polish word for french roll that is called "brioche" and I will use that name for that technique.

You feast your eyes on brioche stitch fabrics. Simple cables make an amazing impression.
I have met with the Brioche Stitch some time age. Firstly I thougt that it was very complicated and designed for advanced knitters. But it is not. This is very simple method and everyone may challenge it!
Soon, I will publish Brioche Stitch Pattern. Trailer:



2 komentarze:

  1. Ledwie trafiłam i już mi się u Ciebie podoba. Fajne podstawki, śliczny sweterek... Czekam na brioszkowy szalik.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń